Färjan är ett hyffsat tråkigt program!

Säg mig en bra/rolig grej med Färjan?
Bara massa pinsamt folk som åker dit för att supa eller för att skämma ut sig?!
Jag hade då inte velat åka med på den färjan.. och skulle jag gjort det hade jag sett till att inte bli filmad! :P
Man vill ju inte bli känd genom Färjan haha.

Sitter här i soffan och har en konstig känsla i magen... på tok för mkt reekor i magen ^^ de kraffsar i magsäcken på mig höhöh eller inte :D men det hade kunnat vara sant?
fast hur skulle dom kunna kraffsa? dom skulle ju isåfall ålat sig fram typ.. eller hoppat fram på rumpan?
Hmm...

Måste nog söka på goggle... hur tar sig en räka fram?

En räka förflyttar sig framåt med benen, de sk pleopoderna eller med stjärtfenan. 
Dessa pleopoder fungerar som paddlar och kan förflytta räkan både horisontellt och vertikalt.

Ja man lär sig ju nått nytt varje dag haha... Hittade även fakta om en sk SJÖPUNG hahahahha

Sjöpung (tarmsjöpung)
Sjöpungen fungerar som både hona och hane. Spermier och ägg släpps ut i sjöpungen
och pumpas ut ur den utsrömningsmynningen, ut i vattnet.

Hur mysigt låter det då?:O
Jag hade ju dött om jag såg en sjöpung på botten i typ thailand hahah sket ju ner mig då jag hittade en sjögurka.. men en pung?!
Aaah det hade ju varit kul :D

Nu ska jag ge mig på den här satans designen igen. Har inget bättre för mig.
Ha en trevlig fredag ungdomar(och Mamma & Pappa)

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0